Att sätta betyg – en berättelse från ett kollegierum
- Helena Wallberg
- 19 mars 2017
- 1 min läsning
Nu finns den på riktigt, boken som jag har skrivit för att komma åt dilemmat olika elever i klassrummet och nationella krav som ska gälla alla. Jag hoppas att boken ska hjälpa fler elever att lära sig mer och fler pedagoger och skolor att känna glädje och styrka. Det handlar om betygssättning utifrån ett inkluderande perspektiv.
Inom kort kommer det att finnas en enkel studiehandledning kring boken, jag lägger länken här så snart den är uppe.
Fokus för boken är, förutom betygssättningen, det kollegiala lärandet och samarbetet. Samhället ställer andra krav på skolan idag och det går inte att leva upp till de kraven utan att samarbeta och hitta samsyn kring viktiga frågor. För mig är det en positiv utveckling och det är en utveckling vi inte kan stoppa även om den innebär nya utmaningar. Lösningen är inte att ducka utmaningarna utan ta kontroll över vad vi faktiskt kan göra. Det gör kollegiet i min bok!
Här är en kortversion av vad man kan få läsa om i boken:
Boken går att beställa HÄR!
Commentaires